technoseal.gr - Top Map Section

technoseal.gr - Main Section

technoseal.gr - Main Component

Το ζήτημα της μετατροπής της στεγανοποίησης μιας αντλίας από σαλαμάστρα σε μηχανικό στυπιοθλίπτη έχει γίνει πιο εμφανές τα τελευταία χρόνια.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να το κάνουμε αυτό.

Οι λόγοι αυτοί χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

  • Οι προφανείς λόγοι εξοικονόμησης κόστους.
  • Οι μη προφανείς λόγοι .

Οι εξοικονομήσεις είναι υπαρκτές και μετρήσιμες:

Το κόστος του προϊόντος

Μια διαρροή ελάχιστης σταθερής ροής ισοδυναμεί με 3,5 έως 8,0 λίτρα ανά ώρα. Ανάλογα με το κόστος του προϊόντος μπορούμε να υπολογίσουμε το κόστος διαρροής ανά έτος,

Διαχείριση αποβλήτων.

Ανάλογα με τον τύπο των αποβλήτων το κόστος της αποκομιδής τους μπορεί να είναι πολλαπλάσιο του κόστους διαρροής. Συνήθως στον λογαριασμό της Ε Υ ΔΑΠ το κόστος αποχέτευσης είναι μεγαλύτερο από αυτό της κατανάλωσης.

Χημικές προσμίξεις.

Τα ψυκτικά νερά, τα θερμαγωγά νερά, η τροφοδοσία λεβήτων είναι παραδείγματα εφαρμογών όπου τα χημικά πρόσθετα είναι απαραίτητα για να προστατεύσουν το δίκτυο από την διάβρωση, βακτήρια κλπ. Αυτά τα χημικά είναι πολύ ακριβά και αυξάνουν το κόστος διαρροής.

Ρουλεμάν

Η βασική αιτία της αποτυχίας των ρουλεμάν είναι η υγρασία στο λάδι τους. Μόλις 0,002% υγρασία στο λιπαντικό των ρουλεμάν είναι ικανή να μειώσει τον μέσο χρόνο ζωής του ρουλεμάν κατά 48%. Η περισσότερη από αυτή την υγρασία προέρχεται από το νερό που διαρρέει από την σαλαμάστρα η από το νερό που χρησιμοποιούμε για να καθαρίσουμε τις διαρροές.

Χιτώνια.

Τουλάχιστον τρία κόστη συνδέονται με τα (δαχτυλίδια σαλαμάστρας).

Για να τοποθετηθεί ένα χιτώνιο συχνά η εξωτερική διάμετρος του άξονα πρέπει να μειωθεί. Η μείωση της διαμέτρου του άξονα κάνει τον άξονα πιο αδύναμό.

Η σαλαμάστρα φθείρει τον άξονα καθώς αφαιρεί την προστατευτική κατά την διάβρωσης μεταλλική επίστρωση του.

Επειδή τα χιτώνια είναι δύσκολο να αφαιρεθούν πολλές φορές καταλήγουμε να αντικαθιστούμε και τα ρουλμάν τα οποία καταστρέφονται κατά την διαδικασία αυτή.

Κατανάλωση ενέργειας

Χρησιμοποιώντας σαλαμάστρα στην αντλία είναι σαν να οδηγούμε με σηκωμένο το χειρόφρενο.

Παρόλο το αυτοκίνητο θα κινούνταν θα κατανάλωνε περισσότερο καύσιμο. Κατά μέσο όρο η σαλαμάστρα καταναλώνει 6 φορές την ενέργεια που καταναλώνει ο μηχανικός στυπιοθλίπτης.

Στην πράξη :

Τοποθετούμε σαλαμάστρα και ξεκινάμε την αντλία έως ότου πιάσει σταθερή θερμοκρασία και πίεση. Μετράμε την τάση στο μοτέρ όταν η λειτουργία της αντλίας έχει σταθεροποιηθεί . Καταγράφουμε επίσης και της στροφές ανά λεπτό σε αυτό το σημείο.

Αφαιρούμε την σαλαμάστρα και αφού τοποθετήσουμε μηχανικό στυπιοθλίπτη καταγράφουμε την τάση στο μοτέρ. Αν συνδυάσουμε το αποτέλεσμα της διαφοράς στην τάση με τα χρήματα που πρέπει να πληρώσουμε για ηλεκτρικό ρεύμα το συμπέρασμα είναι προφανές.

Στην περίπτωση που δεν παρατηρήσετε πτώση τάσης θα δείτε μια αύξηση στις στροφές. Κάποια μοτέρ «φρενάρουν» από την τριβή 5 ή 6 δακτυλίων σαλαμάστρας.

Κατάργηση του flushing fluid.

Ανάλογα το flushing fluid που χρησιμοποιούσατε το κόστος του μπορεί να είναι πολύ υψηλό. Αν εγκατασταθεί ένας μεγαλύτερου μεγέθους στυπιοθάλαμος και συνδεθεί μια γραμμή από το πάτο του στυπιοθαλάμου πίσω στην αναρρόφηση τα περισσότερα flushing fluids μπορούν να καταργηθούν.

Προσοχή: Μην εγκαταστήσετε αυτήν την γραμμή αν η πίεση είναι κοντά στο σημείο ζέσεως καθώς η διαφορά της πίεσης μπορεί να ατμοποιήσει το υγρό μέσα στον στυπιοθάλαμο ή ανάμεσα στα πρόσωπα τριβής.

Στην περίπτωση όπου το flushing fluid είναι αναγκαίο μόνο μια μικρή ποσότητα θα είναι αρκετή με ένα υδραυλικά εξισορροπημένο μηχανικό στυπιοθλίπτη. 3,5 με 8 λίτρα την ώρα είναι αρκετά αν τα ελατήρια είναι εκτός υγρού και η εξωτερική διάμετρος του στυπιοθαλάμου έχει μεγαλώσει.

Αποφυγή της διάλυσης/αραίωσης του προϊόντος.

Όπως αναφέρεται και παραπάνω αν καταργηθεί το flushing fluid δεν θα αραιώνει πλέον το προϊόν. Α ν το προϊόν αναμειχθεί με το flushing fluid προκύπτουν επιπρόσθετα κόστη για την απομάκρυνση των προσμίξεων. Αυτό συνήθως γίνεται με μια διαδικασία εξάτμισης και/ή δημιουργία κενού.

Κόστος συντήρησης .

Αν δεν υπήρχε καμία διαρροή θα υπήρχαν πολύ μικρές διαβρώσεις και η επαναβαφή δεν θα ήταν αναγκαία. Οι περισσότερες διαρροές προέρχονται από βάνες, φλάντζες και περιστρεφόμενους άξονες. Όλα αυτά μπορούν να αναβαθμιστούν για να μην διαρρέουν.

Φύρα σαλαμάστρας.

Βρείτε πόσα πληρώνετε για εξειδικευμένες σαλαμάστρες και μετά παρατηρήστε πόσο φύρα έχετε κατά την διαδικασία κοπής και τοποθέτησης. Αχρησιμοποίητοι δακτύλιοι πολλές φορές πετιούνται στα σκουπίδια αντί να επιστρέψουν στην αποθήκη.

Επιδέξιοι μηχανικοί.

Ελαστικές σχέσεις εργασίας, υπεργολαβίες συμβασιούχοι τεχνίτες, έχουν γίνει συνήθης στις βιομηχανίες. Ο χρόνος ζωής της σαλαμάστρας είναι άμεσα συνδεδεμένος με την επιδεξιότητα και την κατάρτιση του τεχνίτη που την τοποθετεί και οι έμπειροι και επιδέξιοι τεχνίτες είναι είδος προς εξαφάνιση.

Επιπρόσθετοι λόγοι μη προφανείς.

Μόλυνση

Η διαρροή στο έδαφος καταλήγει να μολύνει τον υδάτινο ορίζοντα. Η διαρροή στον αέρα συνεισφέρει στην μόλυνση της ατμόσφαιρας. Υπάρχουν νόμοι οι οποίοι περιορίζουν τις διαρροές σε parts per million .

Εφαρμογές κατακόρυφων αντλιών

Ατμοί που διαφεύγουν από τον στυπιοθλίπτη της σαλαμάστρας μιας κατακόρυφης αντλίας είναι η βασική αιτία βλάβης του μοτέρ. Οι ατμοί εκτός από το ότι προσβάλουν το λιπαντικό γράσο, είναι η βασική αιτία φθοράς της μόνωσης της περιέλιξης.

Κενό

Δεν υπάρχει καμία σαλαμάστρα να μπορεί να στεγανοποιήσει το κενό. Το Flushing water υποτίθεται ότι κάνει αυτή την δουλειά αλλά tests έχουν δείξει πως το flush water κατευθύνεται προς την μια πλευρά της σαλαμάστρας την στιγμή που το κενό αφήνει αέρα να εισβάλει από την άλλη πλευρά. Σε μια αντλία συμπυκνώματος αυτός ο αέρας θα χαμηλώσει το PH του νερού τροφοδοσίας του λέβητα με αποτέλεσμα την πρόσθεση περισσότερων χημικών και κακή λειτουργία του λέβητα. Επιπρόσθετα κόστη προκύπτουν για την απαέρωση του νερού για να μειωθεί η περιεκτικότητα σε οξυγόνο στο νερό.

Αξιοπιστία

Είναι ο λόγος που στην αντλία νερού του αυτοκινήτου σας καθώς και στο πλυντήριο ρούχων στο σπίτι σας χρησιμοποιείτε μηχανικούς στυπιοθλίπτες. Η αλλαγή χιτωνίων και σαλαμαστρών εκτός από ασύμφορη θα ήταν και ανυπόφορη.

Ασφάλεια

Η λίστα με τα επικίνδυνα υλικά μεγαλώνει μέρα με την ημέρα. Δυστυχώς ο κίνδυνος δεν είναι πάντα ορατός.

Οι άνθρωποι θα πρέπει να αναπνέουν μόνον καθαρό αέρα.

Όλα τα υπόλοιπα καλό θα ήταν να παραμείνουν εντός των μηχανών.

Όλα τα υλικά των οποίων η διαρροή έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνη θα πρέπει να στεγανοποιείται διπλά έτσι ώστε να προστατεύεται το περιβάλλον και το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με την αντλία.

Απόβλητα με θειικό οξύ και μεθάνιο είναι ένα καλό παράδειγμα από προϊόντα τα οποία θα πρέπει να στεγανοποιούνται διπλά. Η χρήση σαλαμαστρών σε αυτές τις εφαρμογές αποτελεί εγκληματική ενέργεια.

Οι μηχανικοί στυπιοθλίπτες είναι αυτορυθμιζόμενοι.

Εφόσον ο μηχανικός στυπιοθλίπτης έχει τοποθετηθεί σωστά. Δεν χρειάζεται να ασχοληθούμε ξανά μαζί του εκτός και αν η πτερωτή χρειάζεται κάποια ρύθμιση. Οι σαλαμάστρες χρειάζονται συνεχή παρακολούθηση και επέμβαση για να περιορίζονται οι διαρροές.

Όλοι γνωρίζουμε τον τεχνικό που έχει στην μια τσέπη μια μονωτική ταινία και ένα γαλλικό κλειδί στην άλλη.

Είναι αυτός που σφίγγει τις σαλαμάστρες στις βραδινές βάρδιες και σαββατοκύριακα.

Το να τοποθετηθούν μηχανικοί στυπιοθλίπτες είναι ο καλύτερος τρόπος να τον κρατήσετε μακριά από τις αντλίες σας.

Νίκος Πουλίτσης
Μηχ/γος Μηχ/κος ΤΕ

T e c h n o s e a l
Α φ ο ι Π ο υ λ ί τ σ η ο . ε .

technoseal.gr - Bottom info